Váš nákupní košík obsahuje položek v hodnotě 0 Kč vč. DPH
Uživatel: Nepřihlášen
Obchodní podmínky
OBCHODNÍ PODMÍNKY SPOLEČNOSTI BUKEFALOS, OCHRANA OSOBNÍCH DAT A REKLAMAČNÍ ŘÁD
Společnost Ing. Martin Pospíšil BUKEFALOS, se sídlem Na Vozovce 9,779 00 Olomouc, provozovna Lazecká 81a/576, 779 00 Olomouc (areál Equine Sport Center), IČ : 76151956, podnikající dle živnostenského listu s ev. č.: 380501-10319658 (dále jen „Prodávající“) tímto zveřejňuje své obchodní podmínky (dále také „OP“), které platí pro nákup Prodávajícím nabízeného zboží v jeho internetovém obchodě – e-shopu na internetových stránkách www.bukefalos.cz (dále jen „Stránky“).
Tyto OP se vztahují na nákup zboží v prodejnách Prodávajícího, odpovídá-li tomu povaha vztahu – zejména pro úpravu odpovědnosti za vady - reklamací.
OCHRANA OSOBNÍCH DAT
Zákazník registrací v internetovém obchodě či věrnostním programu na pobočkách Bukefalos stvrzuje, že poskytuje své přesné a pravdivé osobní údaje dobrovolně a souhlasí s tím, aby byly zpracovány a použity pro nabízení obchodu a služeb, marketingové účely, a dále za účelem zasílání obchodních sdělení prostřednictvím elektronických prostředků dle zákona č. 480/2004 Sb., a to na dobu neurčitou (tj. do odvolání) v rámci činnosti společnosti Bukefalos. Zároveň bere na vědomí, že má právo přístupu k osobním údajům a další práva dle § 11 a 21 zákona č. 101/2000 Sb. a že může svůj souhlas kdykoli písemně odvolat odesláním oznámení na adresu provozovny společnosti Bukefalos jezdecké potřeby ul. Lazecká 576/81 779 00 OLOMOUC.
Společnost Bukefalos jezdecké potřeby se zavazuje, že získané údaje nebude poskytovat třetím osobám.
Společnost Bukefalos jezdecké potřeby ručí za bezpečnost údajů v informačním systému, ve smyslu uvedeného zákona.
OBCHODNÍ PODMÍNKY
I. VŠEOBECNÁ USTANOVENÍ
Kupující je povinen realizací objednávky akceptovat tyto OP Prodávajícího, pro úpravu vzájemných práv a povinností stran ve vztahu vyplývajícím z prodeje Zboží Prodávajícím. Vztahy kupujícího a Prodávajícího jsou pro obě strany závazné, řídí se těmito OP, pokud není v uzavřené smlouvě stanoveno výslovně něco jiného. OP vymezují práva a povinnosti Prodávajícího a jeho zákazníků (kupujících), v aktuálním znění tvoří obsah kupní smlouvy (o dodávce zboží), resp. jsou její nedílnou součástí. Práva a povinnosti těchto OP se řídí ustanoveními příslušných právních předpisů, pokud nejsou výslovně upravena, zejména občanským zákoníkem v platném znění.
II. INFORMAČNÍ POVINNOST
Prodávající tímto informuje kupující a kupující provedením objednávky potvrzují, že byli a jsou Prodávajícím informováni o dále uvedeném:
(i) totožnosti Prodávajícího, kterým je společnost BUKEFALOS s.r.o., se sídlem Lazecká 81a/576, 779 00 Olomouc (areál Equine Sport Center), IČ: 76151956, podnikající dle živnostenského listu s ev. č.: 380501-10319658, telefonní čísla a adresa pro doručování elektronické pošty a další kontaktní údaje jsou uvedeny na Stránkách v odkazu – Kontakty,
(ii) označení zboží nebo služby (dále jen „Zboží“) a popis je uveden na Stránkách jednotlivě u každého Zboží, nebo odkazem - prolinkem na jiné internetové stránky (výrobce/distributora apod.),
(iii) ceně Zboží, případně způsob jejího výpočtu, včetně všech daní a poplatků, která je uvedena u jednotlivého Zboží, je konečná,
(iv) způsobu platby, včetně případné povinnosti uhradit zálohy, je uveden s možností výběru kupujícího u jednotlivého Zboží, volba z nabízených způsobů platby za Zboží je na kupujícím a jeho zvolený způsob platby již následně nelze bez souhlasu Prodávajícího měnit,
(v) způsobu dodání nebo plnění Zboží, který je uveden s možností výběru kupujícího u jednotlivého Zboží, volba z nabízených způsobů je na kupujícím a zvolený způsob dodání již nelze bez souhlasu Prodávajícího měnit,
(vi) nákladech na dodání Zboží, které jsou uvedeny u jednotlivých způsobů dodání, volba způsobu dodání Zboží kupující zároveň volí a souhlasí s příslušnými náklady – cenou, jež již musí uhradit za dodání Zboží,
(vii) údajích o právech vznikajících z vadného plnění, jsou uvedeny dále v těchto OP, jakož i o právech ze záruky a další podmínky pro uplatňování těchto práv,
(viii) o tom, že Prodávající uchovává v digitální a chráněné podobě obsah objednávek vedoucích k uzavření smlouvy o dodávce Zboží s kupujícím, včetně kupujícím sdělených osobních a dalších údajů a pro jejich ochranu používá aktuální technická opatření odpovídající aktuálně používaným obvyklým technickým systémům a zabezpečením; kupující je oprávněn kdykoliv požádat o sdělení aktuálně používaných technických prostředků a Prodávající tyto prostředky kupujícímu na dotaz sdělí v rozsahu dostatečném pro informovanost kupujícího a neohrožující obchodní tajemství a jinou důvěrnost informací Prodávajícího,
(ix) o tom, že digitální obsah objednávek a dalších osobních údajů uchovávaný Prodávajícím je slučitelný (a použitelný) s běžně používaným (i) hardwarem, tj. osobními počítači na platformách PC – personal computer a Mac – společnosti Apple a (ii) softwarem – běžně používanými kancelářskými systémy, tj. zejména kancelářský balík Microsoft Office – aktuálně používaný (zejména formát word, excel atd.), Acrobat reader (zejména formát PDF), běžné webové/internetové formáty (formát html). Prodávající v souladu s příslušnými právními předpisy výše uvedené formáty a názvy sděluje ve snaze srozumitelného sdělení v běžně používané formě,
(x) nákladech na prostředky komunikace na dálku, kdy s využitím/používáním Stránek nejsou spojeny žádné další poplatky, náklady apod., s výjimkou nezbytných poplatků na internetové připojení, které kupující hradí v závislosti na jím využívané služby internetového připojení,
(xi) o možnosti odstoupení od smlouvy, kdy kupující má právo odstoupit od smlouvy o koupi Zboží bez udání důvodu, ve lhůtě čtrnácti dnů ode dne převzetí Zboží (jeho poslední části), a to jak je uvedeno dále,
(xii) o tom, že kupující je oprávněn zaslat Prodávajícímu stížnosti v jakékoliv věci a jakoukoli formou a Prodávající se jimi bude zabývat a učiní vše, aby je vyřídil; kupující se může nadále obrátit se stížností na orgán dohledu nebo státního dozoru, kterým je (a) Česká obchodní inspekce (www.coi.cz) - pro ochranu spotřebitele, (b) živnostenské úřady (www.statnisprava.cz) - dozor nad dodržováním povinností oblasti obchodu a služeb, (c) Úřad na ochranu osobních údajů (www.uoou.cz) - ochrana osobních údajů; v případě, že se strany nedohodnou na smírném vyřešení jejich sporů, může se kterákoli strana obrátit na příslušný soud,
(xiii) o tom, že objednávka bude u Prodávajícího uložena a umožní k ní na vyžádání kupujícímu přístup,
(xiv) o tom, že objednávka, Stránky a další kroky vedoucí k uzavření smlouvy jsou v českém jazyce,
(xv) k uzavření smlouvy dochází v momentě vyplnění nezbytných údajů – objednáním Zboží prostřednictvím Stránek, tj. vyplněním nezbytných údajů v rámci objednávkového/e-shopového formuláře a jeho potvrzením/objednáním Zboží na Stránkách,
(xvi) v případě zjištění chyb při zadávání dat před potvrzením/odesláním objednávky kupujícím je možné chyby opravit, a to stejným způsobem, jakým byly příslušné údaje zadány,
(xvii) o tom, že Prodávající na Stránkách zveřejní kodexy chování, které jsou pro něj závazné nebo které dobrovolně dodržuje; v případě že Stránky žádný kodex chování neobsahují, není pro Prodávajícího žádný kodex chování závazný,
(xviii) o tom, že kupující je oprávněn si v textové podobě tzv. stáhnout ze Stránek znění těchto OP i objednávky Zboží/smlouvy na její koupi.
V případě, že se ujednání těchto OP odchylují od zákonných ustanovení na ochranu kupujících – spotřebitel, z jakéhokoliv důvodu (omylu apod.), pak se k nim nepřihlíží. To platí i v případě, že se kupující vzdá zvláštního práva, které mu zákon poskytuje.
III. PŘEDMĚT SMLOUVY A JEJÍ UZAVŘENÍ
3.1 Kupující má možnost koupit Zboží nabízené Prodávajícím prostřednictvím e-shopu na Stránkách, tj. uzavřít s Prodávajícím kupní smlouvu na koupi Zboží (dále také „Smlouva“).
3.2 Nákup Zboží prostřednictvím Stránek je Prodávajícím nabízen v rámci své maloobchodní činnosti a není zamýšlen pro prodej Zboží za účelem jeho dalšího prodeje v rámci podnikatelské činnosti kupujícího. V případě, že kupující chce nakoupit zboží za účelem vykonání své podnikatelské - ekonomické činnosti, je povinen v rámci uzavření smlouvy tuto skutečnost uvést a splnit Prodávajícím určené povinnosti, k uzavření smlouvy nemusí dojít prostřednictvím Stránek, a to dle volby Prodávajícího.
3.3 K uzavření Smlouvy mezi kupujícím a Prodávajícím dochází vyplněním nezbytných údajů týkajících se specifikace Zboží (určení Zboží, velikost, barevné provedení apod.), určení způsobu platby za Zboží, určení způsobu dodání Zboží, specifikace kupujícího a případně další potřebné údaje dle aktuálního formuláře pro provedení objednávky/uzavření Smlouvy. Kupující je povinen a zároveň oprávněn vyplněné údaje před konečným odesláním/potvrzením objednávky Zboží zkontrolovat vyplněné údaje případně tyto údaje opravit/upravit, a to stejným způsobem, jakým byly tyto údaje zadány. Po potvrzení/odeslání objednávky již údaje nelze měnit a objednávka je závazná a došlo tím k uzavření Smlouvy s výjimkou dále uvedeného bodu.
3.4 Prodávající je v závislosti na charakteru obchodu, oprávněn žádat kupujícího o autorizaci/potvrzení objednávky ještě jiným vhodným způsobem (kromě jejího potvrzení na Stránkách), např. telefonicky či písemně, v případě neobvyklé objednávky(množství Zboží, výše ceny, náklady na přepravu, vzdálenosti apod.). Odmítne-li kupující objednávku požadovaným způsobem autorizovat, považuje se objednávka za neprovedenou.
3.5 Prodávající umožňuje v oprávněných případech uzavření Smlouvy prostřednictvím jiných prostředků komunikace na dálku, zejména prostřednictvím e-mailové komunikace s Prodávajícím či telefonicky apod. V tomto případě dochází k uzavření Smlouvy až okamžikem, kdy:
(i) kupující obdrží od Prodávajícího shrnutí veškerých podstatných náležitostí Smlouvy, tj. specifikace Zboží, ceny, způsob dodání Zboží, nákladů na dodání Zboží, způsob placení apod., prostřednictvím komunikace na dálku (zejména e-mailové korespondence) a zároveň
(ii) kupující neodmítne do 12 hodin od obdržení výše uvedeného shrnutí Smlouvy prostřednictvím e-mailové zprávy na adresu bukefalos@bukefalos.cz (popřípadě jiným způsobem dle kontaktních údajů) s uvedením případného čísla objednávky či jiného Prodávajícím určeného údaje pro identifikaci objednávky.
3.6 Prodávající neodpovídá za to, že kupující neobdržel příslušnou elektronickou komunikaci, popřípadě i objednané Zboží, bylo-li doručováno na adresu sdělenou kupujícím, avšak k příslušné adrese má právo (jen/také) třetí osoba, která doručované převzala, popř. odmítla apod. Prodávající není schopen ani oprávněn zjišťovat a kontrolovat správnost kupujícím zadané údaje při objednávce Zboží. Kupující odpovídá za správnost a řádnost vyplněných údajů a nese veškerá rizika spojená s tím, jaké údaje při objednání Zboží zadal.
3.7 Prodávající je oprávněn používat technické/digitální prostředky zabraňující automatické (nikoli lidské) vyplňování formulářů pro objednávky.
3.8 K uzavření Smlouvy mezi Prodávajícím a kupujícím dochází na základě řádného/správného vyplnění objednávkového formuláře ve všech povinných údajích (vyplnění nepovinných údajů je na vůli kupujícího) na Stránkách a konečného potvrzení/odeslání objednávky kupujícím. Prodávající potvrdí objednávku kupujícímu prostřednictvím prostředků komunikace na dálku (zejména prostřednictvím e-mailové zprávy na adresu uvedenou kupujícím).
3.9 Předmětem koupě/prodeje dle Smlouvy jsou pouze položky Zboží výslovně uvedené v objednávce/Smlouvě, pokud nebylo výslovně sjednáno jinak.
3.10 Kupující bere na vědomí, že s ohledem na realizaci nákupů prostřednictvím Stránek (a také na prodejnách) a aktualizaci příslušných údajů na Stránkách se může stát, že kupujícím objednané Zboží je již vyprodáno (přestože na Stránkách je doposud uvedeno jako dostupné). V tomto případě bude Prodávající bez prodleně o této skutečnosti kupujícího informovat, ihned co toto pochybení zjistí. Nedohodnou-li se strany ani do 5 pracovních dnů jinak (na prodloužení termínu objednávky či jiné změně objednávky), Smlouva zaniká a žádná ze stran není oprávněna po druhé straně požadovat jakékoliv náhrady apod.
3.11 Prodávající se uzavřenou Smlouvou zavazuje, že bude kupujícímu dodávat: bezzávadné zboží v souladu se specifikací nebo s vlastnostmi obvyklými pro daný druh Zboží:
- dle specifikace v provedené objednávce/Smlouvě,
- vyhovující veškerým normám, předpisům a nařízením platným na území ČR,
- vybavené českými návody k obsluze, záručními listy a seznamy opraven, je-li to pro daný druh Zboží obvyklé.
- daňový doklad (faktura) je v papírové podobě vkládána fyzicky do dodávaného balíku se zbožím.
3.12 Na žádost kupujícího je Prodávající povinen vydat doklad o zakoupení Zboží s uvedením data prodeje, popisem Zboží, ceny Zboží, místo dodávky, datum dodávky, a to spolu s identifikačními údaji Prodávajícího. Prodávající také plní povinnost zaslání kopie objednávky Zboží.
3.13 Kupující má možnost odstoupit od již uzavřené Smlouvy (stornovat objednávku) v případě, že nejpozději do 2 hodin od uzavření Smlouvy (potvrzení provedené objednávky) oznámí tuto skutečnost Prodávajícímu jedním z těchto způsobů:
(i) telefonicky na číslo +420 774 790 650 - zde pouze v pracovní době od 9:00 do 18:00 v pracovní dny
(ii) emailem na adresu bukefalos@bukefalos.cz
IV. MÍSTO PLNĚNÍ/DODÁNÍ
4.1 Místem plnění – dodání Zboží je místo, které si kupující zadá v objednávce/Smlouvě. Prodávající dodává na všechny doručovací adresy v ČR, Prodávající dle jeho volby může v rámci Stránek omezit dodávání Zboží mimo ČR.
4.2 Kontaktním místem v rámci e-shopu je zákaznické centrum Prodávajícího na adrese: Lazecká 81a/576, 779 00 Olomouc (areál Equine Sport Center; tel.+420 774 790 650 mail: bukefalos@bukefalos.cz).
4.3 Vlastnické právo ke Zboží přechází na kupujícího doručením Zboží na uvedenou adresu kupujícím (bez ohledu na to, kdo Zboží převzal).
4.4 V případě, že kupující objednává Zboží pro třetí osobu (smlouva ve prospěch třetího), vlastnické právo přechází na třetí osobu převzetím Zboží (a stává se jeho kupujícím se všemi právy a povinnostmi). V případě, že třetí osoba Zboží odmítne, nabývá práva ke Zboží kupující a Smlouva platí nadále mezi kupujícím a Prodávajícím. Prodá-li kupující zboží třetí osobě, nenabývá třetí osoba vůči Prodávajícímu žádná práva.
4.5 Kupující je povinen si Zboží při převzetí řádně a důkladně zkontrolovat. V případě shledání vady na Zboží nebo jiný rozpor s objednávkou, je povinen tuto skutečnost bez zbytečného odkladu oznámit Prodávajícímu způsobem uvedeným dále pro uplatnění vad Zboží (reklamace).
V. CENA
5.1 Kupní ceny Zboží uvedené na Stránkách jsou platné v okamžiku objednání Zboží/uzavření Smlouvy. Prodávající má právo změny cen před uzavřením Smlouvy (v případě tiskové chyby je Zboží prodáváno za cenu bezchybnou, byla-li zjevná a v případě nikoliv zjevné avšak prokazatelné tiskové chyby k uzavření Smlouvy nedochází) v případě změny peněžních kurzů, výrazném nárůstu inflace nebo při výrazných změnách dodavatelských podmínek u výrobců a ostatních dodavatelů Zboží, a to kdykoliv před uzavřením Smlouvy – konečným potvrzením objednávky.
5.2 Kupní cena za Zboží, s ohledem na výběr způsobu, je považována za zaplacenou teprve připsáním celé kupní ceny na účet Prodávajícího, uhrazením v hotovosti na pokladně Prodávajícího, nebo uhrazení hotovosti přepravní společnosti v případě platby dobírkou.
5.3 Kupní cena uvedená na Stránkách je konečnou cenou za koupi Zboží v rámci objednávky a uzavřené Smlouvy (cena za (i) dodání a (ii) způsob platby je uváděna zvlášť), včetně veškerých daní, poplatků apod., pokud není výslovně na Stránkách a v rámci objednávky/Smlouvy uvedeno jinak (cena za specifické balení apod.).
5.4 Prodávající je oprávněn, avšak není povinen doručovat kupujícím fakturu či jiný doklad vztahující se k ceně (a jejímu placení). Dokladem o výši ceny a povinnosti k její úhradě sjednaným mezi Prodávajícím a kupujícím je objednávka/Smlouva.
5.5 Den uskutečnění zdanitelného plnění je považován den dodání Zboží, není-li příslušným právním předpisem stanoveno jinak.
5.6 Kupující má povinnost uhradit kupní cenu jím zvoleným způsobem, a to včetně ceny za jím zvolený způsob doručení Zboží a ceny za zvolený způsob platby.
VI. DODACÍ LHŮTY
6.1 Prodávající je povinen odeslat Zboží ve lhůtě uvedené na Stránkách pro objednané Zboží v závislosti na skladovém stavu Zboží.
6.2 Zboží je dodáváno prostřednictvím přepravy, které si kupující zvolil s tím, že Zboží je předáno vybranému přepravci (způsobu dodání) ve lhůtě pro expedici/odeslání Zboží. Konečná doba na dodání Zboží závisí na kupujícím zvoleném způsobu dodání Zboží. Lhůty pro dodání Zboží jednotlivých dopravců jsou uvedeny na Stránkách, popřípadě na internetových stránkách těchto dopravců.
ČESKÁ POŠTA - www.ceskaposta.cz
PPL - www.ppl.cz
6.3 Lhůta pro expedici/odeslání Zboží začíná běžet v den uzavření Smlouvy a v případě volby úhrady ceny za dodání Zboží jiným způsobem než při převzetí Zboží od okamžiku připsání plné ceny za dodání Zboží na účet Prodávajícího.
6.4 Lhůta pro expedici/odeslání může být k okolnostem prodloužena, jestliže zpoždění je způsobeno vyšší mocí, nebo okolnostmi nezaviněnými Prodávajícím.
6.5 Nemůže-li Prodávající odeslal Zboží v uvedené lhůtě, oznámí tuto skutečnost bez odkladu kupujícímu. Nedohodnou-li se strany do 5 pracovních dnů jinak (na prodloužení termínu expedice Zboží či jiné změně objednávky), Smlouva zaniká a žádná ze stran není oprávněna po druhé straně požadovat jakékoliv náhrady apod.
VII. NÁKLADY NA DODÁNÍ ZBOŽÍ
7.1 Kupující je povinen Prodávajícímu uhradit stejným způsobem jako kupní cenu za Zboží také náklady/cenu za dodání Zboží, a to v ceně uvedené u jím zvoleného způsobu dodání Zboží.
7.2 Cena za dodání – dopravu Zboží obsahuje veškeré daně (zejména DPH), poplatky apod. a liší se dle kupujícím zvoleného způsobu dodání Zboží.
7.3 Aktuální výše ceny za dodání Zboží je včetně DPH a je uvedena u jednotlivých způsobů dodání, ve výši účtované příslušným dopravcem. S ohledem na možné změny cen za dodání Zboží (dopravci) nejsou tyto ceny uváděny a aktualizovány zde, ale u Zboží na Stránkách.
7.4 Prodávající může na základě informací u dodání Zboží – dodávat Zboží od určité výše kupní ceny zdarma nebo za zvýhodněné ceny.
7.5 Prodávající má právo změnit výši dopravného na základě nadměrné zásilky (nad 20 kg), nebo zásilku rozdělit, pokud to lze, na více částí.
VIII. ZPŮSOB PLATBY
8.1 Kupující má povinnost uhradit cenu za Zboží, tj. kupní cenu, cenu za dodání Zboží a cenu za jím zvolený způsob provedení platby, popřípadě další sjednané ceny jedním ze způsobů umožněných Prodávajícím, tj.
(i) tzv. dobírkou – tj. hotově při převzetí zásilky,
8.2 S ohledem na možné změny cen za způsob platby nejsou tyto ceny uváděny a aktualizovány zde, ale vždy u Zboží na Stránkách. V ceně za kupujícím zvolený způsob platby jsou započítány veškeré daně (zejména DPH), poplatky apod.
IX. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY BEZ UVEDENÍ DŮVODU, VÝMĚNA ZBOŽÍ
9.1 Kupující má právo odstoupit od Smlouvy i bez udání důvodu nejpozději do 14 dnů ode dne převzetí Zboží (dodávky poslední části Zboží).
9.2 Písemné oznámení o odstoupení od smlouvy je povinen kupující doručit Prodávajícímu spolu se zbožím určenému k vrácení:
(i) poštou na adresu Bukefalos, Lazecká 81a/576, 779 00 Olomouc (areál Equine Sport Center)
(ii) telefonicky na čísle +420 774 790 650; +420 773 660 328 - zde pouze v pracovní době od 9:00 do 18.00 v pracovní dny,
(iii) emailem na adresu bukefalos@bukefalos.cz,
(iv) či jiným vhodným způsobem.
9.3 Odstoupí-li kupující od Smlouvy, zašle nebo předá Prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 dnů od odeslání oznámení o odstoupení od smlouvy, Zboží, které od něho obdržel. V případě pochybností o tom, zda Zboží bylo zakoupeno u Prodávajícího, je kupující povinen prokázat na výzvu Prodávajícího, že se jedná o Zboží zakoupené u Prodávajícího dle Smlouvy, od které je odstupováno. Kupující Zboží vrátí Prodávajícímu na adresu: Společnost BUKEFALOS, se sídlem Lazecká 81a/576, 779 00 Olomouc (areál Equine Sport Center). Zboží musí být zasláno jako obyčejná zásilka. Dobírky nebudou přijaty! Vracené zboží bude v jeho originálním obalu, nepoužité, nepoškozené, včetně visaček i případného příslušenství, schopné dalšího prodeje.
9.4 Prodávající vrátí kupujícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od doručení oznámení o odstoupení od Smlouvy, všechny peněžní prostředky za zakoupené zboží, které od něho na základě Smlouvy přijal, stejným způsobem, kterým je přijal, nedohodnou-li se strany jinak. Prodávající může vrátit kupujícímu přijaté peněžení prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím bude kupující souhlasit a pokud mu tím nevzniknou další náklady. Kupující si může zvolit způsob vrácení peněz, a to: buď (i) poštovní poukázkou vyplacenou v hotovosti, nebo (ii) převodem na účet, jehož číslo uvede v oznámení o odstoupení, osobně na prodejně Bukefalos.
9.5 Pokud si kupující zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání Zboží, který Prodávající nabízí, vrátí Prodávající kupujícímu náklady na dodání Zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání Zboží.
9.6 Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy,je povinen uhradit náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
9.7 Prodávající není povinen vrátit přijatou částku za Zboží kupujícímu dříve, než mu kupující Zboží předá nebo prokáže, že Zboží odeslal.
9.8 Kupující odpovídá Prodávajícímu za snížení hodnoty Zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto Zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti za účelem obeznámení se s povahou a vlastnostmi Zboží, včetně jeho funkčnosti, a to v domácnosti (dále jen „Náhrada“). Prodávající může uplatnit nárok na Náhradu u kupujícího tak, že mu zašle od kupujícího přijaté finanční prostředky za koupi Zboží snížené o Náhradu.
9.9 Výměnu zboží lze provést v provozovně Prodávajícího, vždy v celkové ceně za výrobek stejné nebo vyšší než byla kupní cena na výrobek původní. V případě, že bude cena nového výrobku vyšší, bude rozdíl v ceně Kupujícím uhrazen přímo v místě výměny. Vracené zboží bude v jeho originálním obalu, nepoužité, nepoškozené, včetně visaček i případného příslušenství, schopné dalšího prodeje. Kupujícím bude předložen kupní doklad na vracené zboží.
Výměnu zboží zasláním, doporučujeme předem projednat telefonicky (tel. + 420 774 790 650; +420 773 660 328)
X. ODPOVĚDNOST ZA VADY, ZÁRUKY, UPLATNĚNÍ VAD (REKLAMACE), SERVIS
10.1 Prodávající zaručuje kupujícímu, že Zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující Zboží převzal,
(i) má vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li takové vlastnosti, které Prodávající nebo výrobce popsal, nebo které kupující očekával s ohledem na povahu Zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
(ii) je použitelný k účelu, který pro její použití Prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
(iii) odpovídá kvalitě nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li kvalita nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
(iv) je v odpovídajícím velikosti, množství, nebo hmotnosti,
(v) vyhovuje požadavkům právních předpisů.
10.2 Projeví-li se vada nezpůsobená používáním v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.
10.3 Prodávající garantuje kupujícímu záruku na Zboží po dobu 24 měsíců (není-li dále uvedeno jinak), která začíná běžet od okamžiku převzetí Zboží.
10.4 Doba od uplatnění práva z odpovědnosti za vady až do doby, kdy kupující po skončení reklamačního řízení byl povinen Zboží převzít, se do záruční doby nepočítá. Dojde-li k výměně Zboží, začne běžet záruční doba znovu od převzetí nové věci. Totéž platí u příslušné části, dojde-li k její výměně. Záruční doba a životnost Zboží jsou rozdílné, životnost Zboží je doba, po kterou při správném užívání a ošetřování může zboží vzhledem ke svým vlastnostem, danému účelu a rozdílnosti v intenzitě jeho užívání vydržet.
[Práva kupujícího z vad]
10.5 Kupující má právo uplatnit opravu vady, která se vyskytne u Zboží v době 24 měsíců od jeho převzetí. To neplatí (a) u Zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, (b) na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním, (c) u použitého Zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím, nebo (d) vyplývá-li to z povahy Zboží a ujednání stran.
10.6 Je-li na prodávaném Zboží, na jeho obalu, v návodu připojenému k věci nebo v reklamě uvedena doba, po kterou lze věc použít, platí záruka po tuto dobu (kratší i delší). Trvání záruční doby nemá vliv na zákonnou odpovědnost za vady Prodávajícího ve výše uvedeném rozsahu.
10.7 Prodávající potvrdí kupujícímu v písemné formě, v jakém rozsahu a po jakou dobu trvají jeho povinnosti v případě vadného plnění. V potvrzení uvede i své jméno, sídlo a identifikující údaj, popřípadě i další údaje potřebné ke zjištění jeho totožnosti. Prodávající je-li to potřebné, vysvětlí v potvrzení srozumitelným způsobem obsah, rozsah, podmínky a dobu trvání své odpovědnosti i způsob, jakým lze uplatnit práva z ní plynoucí. V potvrzení Prodávající zároveň uvede, že další práva kupujícího, která se ke koupi vážou, nejsou dotčena. Nebrání-li tomu povaha Zboží, lze potvrzení podle tohoto odstavce nahradit dokladem o zakoupení Zboží obsahujícím uvedené údaje.
10.8 Nemá-li Zboží vlastnosti sjednané, tj. má-li Zboží vadu/y, může kupující požadovat:
(i) dodání nového Zboží bez vad, jen v případě pokud tento požadavek není vzhledem k povaze vady nepřiměřený (zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, nedohodnou-li se strany jinak, nebo jedná-li se o drobnou vadu, která nijak nebrání používání Zboží)
(ii) pokud se vada týká pouze části Zboží, může kupující požadovat jen výměnu této součásti,
(iii) je-li však vzhledem k povaze vady Zboží neúměrný postup dle odstavců (i) a (ii) (zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, tj. nejpozději do 30 dnů, nedohodnou-li se strany jinak), má kupující právo na bezplatnou opravu vady,
(iv) není-li výše uvedený postup možný, kupující má právo odstoupit od Smlouvy.
10.9 V případě odstranitelné vady, pokud kupující nemůže Zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad, má kupující právo na dodání nového Zboží, nebo výměnu vadné součásti. Kupující má v takovém případě i právo odstoupení od smlouvy.
10.10 Neodstoupí-li kupující od Smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, má právo požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu Prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že Prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy kupujícímu působilo značné obtíže.
10.11 Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující vadu sám způsobil, anebo kupující před převzetím věděl, že Zboží vadu má.
10.12 Má-li Zboží vadu, z níž je Prodávající odpovědný, a jedná-li se o Zboží prodávané za nižší cenu nebo o Zboží použité, má kupující místo práva na výměnu věci právo na přiměřenou slevu.
10.13 Práva z vady (reklamace) se uplatňují u Prodávajícího, u kterého bylo Zboží koupeno. Je-li však v potvrzení vystaveném Prodávajícím uvedena jiná osoba určená k opravě, která je v místě Prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, uplatní kupující právo na opravu u toho, kdo je určen k provedení opravy. Osoba určená k opravě provede tuto opravu ve lhůtě 30 dnů, nedohodnou-li se strany jinak.
10.14 Uplatní-li kupující právo z vadného plnění (reklamace), Prodávající je povinen potvrdit kupujícímu v písemné formě, kdy právo uplatnil, jakož i provedení opravy a dobu jejího trvání.
10.15 Kupující je povinen oznámit Prodávajícímu, že Zboží má vady – reklamovat Zboží, bez zbytečného prodlení hned poté, co vady zjistil (Prodávající neodpovídá za vadu/zvětšení rozsahu vady v případě, že kupující po zjištění vady – kdy se vada stala zjevnou Zboží dále používal). Při oznámení o vadě – reklamaci Zboží, kupující sdělí Prodávajícímu, jakým způsobem se vada projevuje a požadavek na způsob vyřízení reklamace – uplatnění práva z vady Zboží s tím, že volbu uplatněného nemůže práva měnit, pokud se nedohodne s Prodávajícím jinak.
10.16 Místem pro uplatnění reklamace je:
(i) prodejna Prodávajícího,
(ii) adresa zákaznického centra Prodávajícího: Společnost BUKEFALOS, se sídlem Lazecká 81a/576, 779 00 Olomouc (areál Equine Sport Center) – zasláním zboží k reklamaci přepravní službou. Pro urychlení komunikace žádáme kupující o označení zásilky obsahující reklamované zboží a shora uvedené doklady nápisem “REKLAMACE ” a dále o uvedení dostatečných kontaktních údajů, zejména adresy a telefonního čísla. Prodávající nepřebírá žádné nevyžádané zásilky na dobírku nebo na náklady Prodávajícího.
10.17 Kupující je povinen prokázat, že Zboží zakoupil u Prodávajícího a že vadu uplatňuje v řádné lhůtě. V případě neprokázání těchto skutečností není Prodávající povinen reklamaci přijmout.
10.18 Kupující je povinen předat Zboží tak, aby bylo možno reklamaci posoudit a vyřídit. Prodávající není povinen přijmout k reklamaci Zboží, (i) které nebude předáno tak, aby bylo možno reklamaci posoudit a vyřídit a (ii) v případě, že Zboží nebude řádně vyčištěné, vysušené apod. v souladu s obecnými požadavky hygieny a běžnými postupy.
10.19 Kupující souhlasí s tím, že v případě neoprávněné/zamítnuté reklamace mu budou účtovány náklady spojené s touto neoprávněnou/zamítnutou reklamací, které vznikly prodejci.
10.20 Prodávající, nebo jím pověřený pracovník, rozhodne o reklamaci ihned po řádném předložení Zboží k posouzení, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu Zboží potřebná k odbornému posouzení a uznání vady. Reklamace včetně odstranění/náhrady vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě.
10.21 Prodávající je povinen v případě uznání reklamace vrácením finančních prostředků, vrátit celou částku za Zboží kupujícímu. Avšak může následně požadovat náhradu za opotřebení či poškození zboží, které kupující reklamoval.
10.22 Dodavatel vyrozumí spotřebitele o vyřízení reklamace prostřednictvím komunikace na dálku (emailem nebo sms).
10.23 Prodávající kupujícímu automaticky vydá písemné potvrzení, o tom, kdy bylo právo z odpovědnosti za vady uplatněno, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje, jakož i o provedení opravy a době jejího trvání, případně o způsobu vyřízení reklamace (včetně případného písemného odůvodnění zamítnutí reklamace).
10.24 Pokud bylo Zboží zasláno přepravní službou, když se strany nedohodli jinak, bude po vyřízení automaticky zasláno na adresu kupujícího.
10.25 V případě, že je Zboží uloženo na prodejně a kupující si reklamované Zboží v určené lhůtě nevyzvedne, je Prodávající oprávněn kupujícímu účtovat skladné v odpovídající výši.
10.26 V případě kladně vyřízené reklamace má kupující nárok na náhradu účelně vynaložených nákladů při uplatnění reklamace (včetně úhrady nákladů dopravy zboží k reklamaci).
XI. DALŠÍ UJEDNÁNÍ
11.1 Prodávající může poskytnout kupujícímu další výhody spojené s koupí Zboží, jako například výměna Zboží v delších lhůtách apod. platí tyto výhody a s tím spojené další povinnosti za podmínek sjednaných při koupi Zboží a podmínek uváděných Prodávajícím v příslušných materiálech.
11.2 Pro uplatňování nároků kupujícího se použijí přiměřeně tomu odpovídající ustanovení těchto OP a obvyklé postupy v obchodě použitelné pro realizaci práv kupujícího s přihlédnutím k ochraně kupujícího jako spotřebitele.
11.3 Mimosoudní vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje Prodávající prostřednictvím elektronické adresy bukefalos@bukefalos.cz. Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle Prodávající na elektronickou adresu Kupujícího.
XII. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
12.1 Prodávající bude zpracovávat osobní údaje sdělené mu kupujícími při koupi Zboží a kupující s tímto zpracováním osobních údajů a s jejich dále uvedeným použitím souhlasí jejich sdělením Prodávajícímu. Prodávající zpracovává údaje za účelem realizace koupě Zboží a s tím spojených práv a povinností a zároveň pro využití v rámci nabízení Zboží Prodávajícího a jeho koncernových společností (např. marketingové kampaně, organizace aktivit v rámci loajality programu apod.).
12.2 Prodávající bude s těmito údaji nakládat jen za výše uvedeným účelem a v souladu s platnými právními předpisy.
12.3 Prodávající využije všechny přiměřené prostředky a příslušná opatření k ochraně osobních údajů, přičemž totéž bude vyžadovat také od všech třetích stran, kteří budou osobní údaje zpracovávat.
12.4 Kupující má právo na jakékoli dotazy, komentáře nebo obavy týkající se nakládání s osobními údaji a může Prodávajícího kdykoliv kontaktovat.
12.5 Kupující se může obrátit se na Prodávajícího zejména v následujících případech:
(i) pokud si nepřeje být v budoucnu kontaktován,
(ii) pokud by rád získali informace o svých osobních údajích, které jsou zpracovávány,
(iii) pokud chce své osobní údaje opravit, aktualizovat blokovat, likvidovat nebo odstranit,
(iv) chce nahlásit jakékoli zneužití svých osobních údajů,
12.6 Prodávající tímto informuje kupujícího, že dozorovým orgánem v oblasti ochrany osobních údajů je Úřad pro ochranu osobních údajů se sídlem Pplk. Sochora 27, Praha 7, 17000, www.uoou.cz.
12.7 Bukefalos jako správce zpracovává vše souladu se zákonem č.101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů osobní údaje zaregistrované na jeho jméno, a to za účelem nabízení obchodu nebo služeb a za účelem vyplývajícím z podmínek. Bukefalos je oprávněno zpracovávat osobní údaje prostřednictvím určeného zpracovatele(lů), přičemž registrovaný zákazník bere na vědomí, že takto určený zpracovatel či zpracovatelé již nepodléhají dalšímu souhlasu. Souhlas se zpracováním osobních údajů se uděluje na dobu neurčitou, do odvolání tohoto souhlasu, případně do doby ukončení činnosti. Souhlas je možné písemně kdykoliv odvolat a správce údaje zlikviduje.
12.9 Další údaje o ochraně osobních údajů mohou být uvedeny i jinde na Stránkách.
XIII. INFORMACE O MIMOSOUDNÍM ŘEŠENÍ SPOTŘEBITELSKÝCH SPORŮ
Vážení zákazníci tímto Vás chceme informovat o tom, že případné spory, které vzniknou mezi Vámi a naší společností, resp. veškeré Vaše požadavky apod., se vždy snažíme řádně projednat a vyřešit k oboustranné spokojenosti.
Pokud by se nepodařilo Vaše nároky uspokojit a vznikl mezi Vámi a naší společností spor, máte právo na tzv. mimosoudní řešení spotřebitelského sporu z kupní smlouvy o prodeji našeho zboží nebo ze smlouvy o poskytování našich služeb (dále jen „spotřebitelský spor“).
V případě spotřebitelského sporu, který se týká prodeje našeho zboží či poskytování našich služeb je pro mimosoudní řešení spotřebitelského sporu příslušná Česká obchodní inspekce - www.coi.cz („ČOI“), na kterou se můžete obrátit ohledně jakéhokoliv spotřebitelského sporu. Můžete využít k podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů a k získání informací o mimosoudním řešení spotřebitelských sporů (včetně přeshraničních sporů) také webovou stránku https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage. Mohou vznikat i další tzv. pověřené osoby/subjekty k mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů, u kterých je možno také mimosoudní řešení zahájit – řešit.
Postup při mimosoudním řešení spotřebitelského sporu je takový, že se zahajuje na návrh spotřebitele u COI (případně jiné pověřené osoby), který musí obsahovat:
a) identifikační údaje stran sporu (Vaše a naše),
b) úplné a srozumitelné vylíčení sporných skutečností,
c) označení, co navrhovatel (Vy) požaduje (např. vrácení kupní ceny, výměny zboží apod.),
d) první datum(např. první reklamace), kdy navrhovatel uplatnil své právo, které je předmětem sporu,
e) prohlášení, že ve věci nerozhodl příslušný soud, nebyl vydán rozhodčí nález a nebyla uzavřena dohoda stran v rámci mimosoudního řešení spotřebitelského sporu a ani nebylo zahájeno řízení před soudem, rozhodčí řízení nebo mimosoudní řešení spotřebitelského sporu podle tohoto zákona,
f) datum a podpis navrhovatele (Váš).
K návrhu se přikládá doklad o skutečnosti, že se navrhovateli nepodařilo spor vyřešit přímo (například naše korespondence apod.), a další písemnosti dokládající tvrzené skutečnosti, jsou-li k dispozici. K návrhu se přiloží plná moc, je-li navrhovatel zastoupen na základě plné moci. Návrh lze podat písemně nebo ústně do protokolu anebo elektronicky prostřednictvím on-line formuláře uvedeného na internetových stránkách ČOI, podepsaný uznávaným elektronickým podpisem nebo zaslaný prostřednictvím datové schránky osoby, jež návrh podává.
Navrhovatel (Vy) má právo podat návrh u ČOI nebo jiného pověřeného subjektu nejpozději do 1 roku ode dne, kdy uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u prodávajícího poprvé (např. odstoupení od smlouvy/reklamace).
Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu musí být ukončeno do 90 dnů od jeho zahájení. U zvlášť složitých sporů lze uvedenou lhůtu prodloužit, a to nejvýše o dalších 90 dnů.
Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu končí
a) pokud dojde k uzavřením dohody stran sporu (dobrovolné),
b) jednostranným prohlášením spotřebitele o ukončení účasti na řešení sporu oznámeným ČOI nebo pověřenému subjektu,
c) smrtí, prohlášením za mrtvého, prohlášením za nezvěstného nebo zánikem jedné ze stran sporu bez právního nástupce,
d) marným uplynutím lhůty pro vyřešení sporu,
e) pokud dojde k odmítnutím návrhu (pro jeho vady).
Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů se nezpoplatňuje. Náklady spojené s mimosoudním řešením spotřebitelských sporů si strany hradí samy.
ČOI nebo pověřený subjekt stanovuje pravidla pro mimosoudní řešení spotřebitelských sporů, kterými podrobněji upravují postup při mimosoudním řešení spotřebitelských sporů tak, aby byly v souladu se zákonnými pravidly.
V případě, že mimosoudní řešení spotřebitelského sporu, nepovede k vyřešení spotřebitelského sporu se můžete obrátit na příslušný soud. Samozřejmě také nemusíte ani možnost mimosoudního řešení spotřebitelského sporu využít (lze to však samozřejmě vždy doporučit) a můžete se s řešením spotřebitelského sporu přímo obrátit na příslušný soud.
XIV. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
14.1 Tyto OP platí v aktuálním znění uvedeném na Stránce Prodávajícího v den potvrzení Objednávky, není-li mezi účastníky písemně dohodnuto něco jiného. Odešle-li objednávku po dni, v němž došlo ke změně OP, platí již v aktualizované OP.
14.2 Prodávající je oprávněn tyto OP dle svého uvážení měnit s tím, že na Stránce budou vždy uvedeny OP v aktuálním znění.